Jesus Online fellesskap :: Virtuelt fellesskap med Jesus i sentrum (1996-2010)
Jesus Online Fellesskap Forum Hovedsiden

Jesus Online
Kraften i Hans nærvær

jesus_statue_2.jpg
Nå skal jeg dele med dere et fantastisk vitnesbyrd jeg fikk høre, for en stund siden. Det er et gripende vitnesbyrd om en ung jente som var svært syk, men som ble mirakuløst helbredet på grunn av ”Kraften i Hans nærvær”.

Les mer!

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   Bli MedlemBli Medlem   ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn
Søndagstur

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Hovedside -> Poesi, dikt og sang
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Blåfugl

Ble Medlem: 06 Mar 2010

InnleggSkrevet: Ons Mar 10, 2010 12:17 am    Tittel: Søndagstur Svar med Sitat

Denne skrev jeg etter at jeg faktisk gikk søndagstur alene da jeg var på retreat:

Livet med Gud er som en tur i skogen en søndagsmorgen

(søndag fordi det er "den hellige dagen")

Jeg kler på meg og går ut (Ta på Guds fulle rustning, så dere kan stå dere mot djevelens listige knep. Ef.6:1) Jeg ser veien mot trærne ligge fremfor meg og begynner å gå. Først går veien rett frem ogjeg vet hvor jeg skal gå. Så svinger plutselig veien og jeg aner ikke hva som venter meg, men jeg fortsetter å gå. Rundt svingen deler veien seg, men jeg ser at den ene veien har en port, så jeg fortsetter rett frem.

Jeg blir slått av naturens skjønnhet, men har ingen mulighet til å oppfatte alle småtingene som omringer meg. (Bare Gud ser fullt og helt. Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg erkjenne fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut. 1.kor 13:12). Veien svinger igjen. Rett frem ser jeg en ås og jeg tenker "Den åsen vil jeg gå opp på". Jeg går til foten av åsen og der er en smal sti som fører direkte til toppen, men den er for bratt og jeg innser at jeg ikke klarer det, så jeg fortsetter på veien rett frem

Etter enda en sving deler veien seg igjen. Jeg bestemmer meg for å gå en litt mer gjengrodd sti. Etter en stund møter jeg en annen port og må gå tilbake. Men man vet jo aldri? Veien går oppover og jeg tenker på å snu og gå tilbake nå.

Da legger jeg merke til en liten sti som fører inn i skogen. Jeg går inn på den, for det virker som om den fører til åsen på en ikke så bratt måte.Jeg går langs stien og oppdager nok en gang at jeg er omgitt av Guds allsidighet. Ikke bare planter og trær, men ulike typer, gamle og unge. Bær, busker og grener, blomster og blader. Her og der finner jeg små hvilesteder, stubber, falne træs, en benk noen har satt opp, steiner. (Livet går ikke alltid fremover, av og til trenger man hvile, eller stoppe opp og tenke over ting. Den sjuende dagen skal du hvile. 2.mos 23:20)

Stien opp til åsen blir bratt, jeg blir andpusten og hjertet banker, men jeg klarer det. (Jeg kan gjøre alt i Ham som gjør meg sterk.Fil 4,13) Jeg kommer opp til toppen, snur meg og tar inn utsikten....og jeg innser at jeg besteget en høyere ås enn den jeg først hadde tenkt å gå opp på!

Vi kjenner ikke veien. Vi ser ikke lenger enn til neste sving eller helling. Gud er høyere oppe og ser hele veien, og Han leder oss hvis vi lar han. Av og til møter vi på hinder, men det finnes alltid en måte å komme dit Gud vil på. Og det er ikke alltid målet, men reisen, som gir mer av Ham. Og hvis man lar seg lede av Gud, ender man opp enda høyere enn man trodde man ville klare å komme!
Migdal

Ble Medlem: 19 Feb 2009

InnleggSkrevet: Ons Mar 10, 2010 10:06 am    Tittel: Svar med Sitat

Så bra! liker det du skriver Blåfugl Smile
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Hovedside -> Poesi, dikt og sang Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

© 1996-2010
Flere artikler
Jesus Online
Hillsong United til Oslo Kristne Senter!
hillsong_united_1.jpg
Hillsong United fra Australia er på Europaturne, og tirsdag 8. juni er Oslo Kristne Senter privilegerte av å kunne være vertskap når Oslo er stoppested på turneen!

Pinse: Turn your radio on
radio_1.gif
En av sangene til Country-artisten Randy Travis begynner slik: Everybody is a radio receiver (Alle mennesker er radio-mottakere) Og det er et veldig bra bilde på menneskets ånd. Mennesker består jo av ånd, sjel og legeme.

Tro, håp, be og ta imot
penger2.jpg
Vi har noe som blir kaldt trosforkynnelse. Der blir det ofte forkynt at vi skal ha god helse og ha masse penger, til enhver tid. Også blir det bråk da med en del konservative mennesker. Penger er jo ikke lykken til noe som helst. Nei vel?

Gud – Jumalla – Mungo - Allah
gud_82x100.jpg
Her hjemme og i vesten har det nå i årevis pågått en debatt om Allah og Gud er den samme. Dette er en meningsløs diskusjon, så fremt man ikke jobber med å nå arabisktalende mennesker med evangeliet. Da har man nemlig ikke råd til å bomme i en så viktig sak.

Mail-kontoer hos Jesus Online
snabel-a-82x100.jpg
Leverandøren av Jesus Online`s webmail-tjeneste kom i skade for å slette alle kontoene. Denne leverandøren vil bli byttet ut.
Dersom du ønsker å beholde din epost-konto hos oss må du fylle ut dette skjemaet.

Feilretting pågår

Feilretting pågår. Snart vil de fleste tjenester på Jesus Online fungere som normalt igjen. Vi beklager ulempene dette medfører for våre brukere.

Du har skaperkraft!
verden_i_dine_hender.jpg
Gud skapte oss i sitt bilde, og det betyr at vi ligner på vår skaper. Ikke først og fremst av utseende, men av egenskaper. Og hva kjennetegner en skaper?

Joel Osteen: Ditt beste liv er nå
Nå ditt fulle potensial i dag! La Joel Osteen vise deg hvordan du kan forbedre livet ditt og hjelpe deg til å oppleve seier, glede og tilfredsstillelse - hver dag!

Bildeandakt: Når dere biter og glefser

biter_1.jpg
Men når dere biter og glefser etter hverandre, så pass dere, så dere ikke ødelegger hverandre! (Galaterbrevet 5, 15)