Jesus Online fellesskap :: Virtuelt fellesskap med Jesus i sentrum (1996-2010)
Jesus Online
Kraften i Hans nærvær
Nå skal jeg dele med dere et fantastisk vitnesbyrd jeg fikk høre, for en stund siden. Det er et gripende vitnesbyrd om en ung jente som var svært syk, men som ble mirakuløst helbredet på grunn av ”Kraften i Hans nærvær”.Les mer!
Skrevet: Ons Mar 10, 2010 12:58 am Tittel: Skummelt med "referanse" til søknad
Jeg vurderer å ta et år på bibelskole, og ser at de jeg vurderer krever referanse fra "åndelig veileder/pastor".
Jeg har av ulike årsaker ikke vært aktiv i menighet siden jeg var 18, og har dermed ingen slik person å spørre. Hele grunnen til at jeg vil gå på bibelskole er fordi jeg vil ha den teoretiske kunnskapen om bibelen og muligheten til å bli del av et kristent fellesskap og praktisere troen min mer aktivt for å kunne utvikle mine gaver innen ledelse og kreativitet.
Jeg har en venninne som er leder i en menighet i en annen by, som jeg har snakket mye om tro med de siste årene, så hun kjenner til mitt åndelige ståsted. Samtidig er hun en person jeg ofte har samtalt med i de vanskelige periodene, så hun opplever meg kanskje som en litt "tung" person. Jeg tenkte jeg skulle spørre henne, men er redd for at hun ikke er en "bra nok" referanse.
Jeg er redd for at det at jeg ikke har noen leder som kan gi meg referanse og det at jeg ikke har hatt noe aktivt menighetsliv vil føre til at jeg kommer nederst på inntakslisten. Samtidig har jeg ikke lyst til å gå i en tilfeldig menighet ett år bare for å skaffe meg en referanse. Og det er jo nettopp derfor jeg trenger bibelskole, så det kan bli et paradoks.
Nå babler jeg av gårde igjen.... Har dere erfaring med disse referansene? eller bibelskole generelt? _________________ μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη
Jeg synes dette høres ut som et merkverdig krav. Er det vanlig at bibelskoler stiller slike krav? Hvis det ikke er det kan du jo rett og slett finne en annen bibelskole å søke deg inn på. Jeg synes som sagt dette var rare greier... _________________ http://www.myspace.com/thereturnoftheamazingstart
Ble Medlem: 05 Sep 2006 Innlegg: 2463 Bosted: Oslo
Skrevet: Ons Mar 10, 2010 6:30 pm Tittel:
Det er normalt at bibelskoler spør etter referanse fra pastor i den menigheten søker har gått i. Tror de regner med at alle har gått eller går nå i en menighet. Men dette er jo langt fra tilfelle med alle. Men har også forstått det slik at det holder med et brev fra en eldre troende eller mentor. Tror ikke du trenger å bekymre deg for ikke å komme inn. Tror en skal lete lenge for å finne en bibelskole som sier nei til elever. Et år på bibelskole er en god invistering for fremtiden. Lykke til! _________________ Hver den som påkaller Herrens navn, han skal bli frelst, apgj 2, 21.
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
Hillsong United fra Australia er på Europaturne, og tirsdag 8. juni er Oslo Kristne Senter privilegerte av å kunne være vertskap når Oslo er stoppested på turneen!
En av sangene til Country-artisten Randy Travis begynner slik: Everybody is a radio receiver (Alle mennesker er radio-mottakere) Og det er et veldig bra bilde på menneskets ånd. Mennesker består jo av ånd, sjel og legeme.
Vi har noe som blir kaldt trosforkynnelse. Der blir det ofte forkynt at vi skal ha god helse og ha masse penger, til enhver tid. Også blir det bråk da med en del konservative mennesker. Penger er jo ikke lykken til noe som helst. Nei vel?
Her hjemme og i vesten har det nå i årevis pågått en debatt om Allah og Gud er den samme. Dette er en meningsløs diskusjon, så fremt man ikke jobber med å nå arabisktalende mennesker med evangeliet. Da har man nemlig ikke råd til å bomme i en så viktig sak.
Leverandøren av Jesus Online`s webmail-tjeneste kom i skade for å slette alle kontoene. Denne leverandøren vil bli byttet ut.
Dersom du ønsker å beholde din epost-konto hos oss må du fylle ut dette skjemaet.
Gud skapte oss i sitt bilde, og det betyr at vi ligner på vår skaper. Ikke først og fremst av utseende, men av egenskaper. Og hva kjennetegner en skaper?
Nå ditt fulle potensial i dag! La Joel Osteen vise deg hvordan du kan forbedre livet ditt og hjelpe deg til å oppleve seier, glede og tilfredsstillelse - hver dag!