Jesus Online fellesskap :: Virtuelt fellesskap med Jesus i sentrum (1996-2010) |
|
Jesus Online
|
Kraften i Hans nærvær
|
|
Nå skal jeg dele med dere et fantastisk vitnesbyrd jeg fikk høre, for en stund siden. Det er et gripende vitnesbyrd om en ung jente som var svært syk, men som ble mirakuløst helbredet på grunn av ”Kraften i Hans nærvær”. Les mer!
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Blåfugl

Ble Medlem: 06 Mar 2010 Innlegg: 131
|
Skrevet: Ons Mar 10, 2010 1:10 am Tittel: |
|
|
Kanskje litt ute på vidda, men jeg så Dr. Who og i en episode var det noen skyggelignende vesener som folk bestemt mente var spøkelser, personer de hadde mistet som kom tilbake for å besøke dem. Det viste seg at en rift i universet hadde åpnet en inngang for noen roboter som ville utrydde menneskeheten, de måtte bare komme ordentlig igjennom. Total fantasi, men det får meg til å tenke litt på det NAX sier også, man kan ikke alltid vite hva det er man treffer på. _________________ μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη |
|
| Til Toppen |
|
 |
Brynjar

Ble Medlem: 18 Mar 2009 Innlegg: 108
|
Skrevet: Ons Mar 10, 2010 1:11 am Tittel: |
|
|
Jeg er jo en nordlending opprinnelig og er vel belastet med litt "overtro" i bagasjen. Jeg er blitt fortalt om "svarteboka" av mine besteforeldre, og "gainning" var et kjent begrep for oss der man i små miljøer visste hvem som kunne "gainne".
Poenget mitt er at man ikke trenger tvile på om disse folkene har evner/kontakter som går utover det normale . Det har de, men det er ikke Guds kraft. Og som flere andre påpeker her, er det ikke Jesu kraft så er det Satan. Og dersom mediumet ikke bekjenner at de tror på Jesus som Guds sønn, så er det de fra den andre leiren.
Veien til himmelen går gjennom meg! sa Jesus... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Iceman

Ble Medlem: 05 Sep 2006 Innlegg: 2463 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Ons Mar 10, 2010 9:31 am Tittel: |
|
|
Jeg hørte at "Åndens makt" skulle starte opp igjen til høsten. En interessant serie hvor en kan følge et medium og deres gjester som er plaget av uro i hus som de tror er forårsaget av avdøde slektninger (noe jeg tviler på) jeg heller vel mer til teorien om at dette er onde ånder som spiller dem et puss. _________________ Hver den som påkaller Herrens navn, han skal bli frelst, apgj 2, 21. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Nax

Ble Medlem: 25 Jan 2008 Innlegg: 420 Bosted: Sørlandet
|
Skrevet: Ons Mar 10, 2010 2:03 pm Tittel: |
|
|
| Iceman skrev: | | Jeg hørte at "Åndens makt" skulle starte opp igjen til høsten. En interessant serie hvor en kan følge et medium og deres gjester som er plaget av uro i hus som de tror er forårsaget av avdøde slektninger (noe jeg tviler på) jeg heller vel mer til teorien om at dette er onde ånder som spiller dem et puss. |
Deu 18:10 Det skal ikke finnes hos dig nogen som lar sin sønn eller datter gå gjennem ilden, eller som gir sig av med spådomskunster, eller som spår av skyene eller tyder varsler eller er en trollmann,
Deu 18:11 ingen heksemester, ingen som spør en dødningemaner, ingen sannsiger, ingen som gjør spørsmål til de døde.
Deu 18:12 For enhver som gjør slikt, er en vederstyggelighet for Herren, og for disse vederstyggelige tings skyld er det Herren din Gud driver dem bort for dig.
Dette sier alt. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Scotty på jobb
Ble Medlem: 02 Mar 2009 Innlegg: 702
|
Skrevet: Ons Mar 10, 2010 5:53 pm Tittel: |
|
|
Bra jobba Nax. "Åndenes makt" er målt med Bibelen og funnet "for kort".
Flere som burde lese Bibelen; http://agderposten.no/article/20100310/LOKAL8/703109997/1021/ABONNEMENT
Snakk om å være lettlurt. Det kan lønne seg å lese litt i Bibelen.
.
Sist endret av Scotty på jobb den Ons Mar 10, 2010 6:39 pm, endret 1 gang |
|
| Til Toppen |
|
 |
Iceman

Ble Medlem: 05 Sep 2006 Innlegg: 2463 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Ons Mar 10, 2010 6:39 pm Tittel: |
|
|
| Nax skrev: |
Deu 18:10 Det skal ikke finnes hos dig nogen som lar sin sønn eller datter gå gjennem ilden, eller som gir sig av med spådomskunster, eller som spår av skyene eller tyder varsler eller er en trollmann,
Deu 18:11 ingen heksemester, ingen som spør en dødningemaner, ingen sannsiger, ingen som gjør spørsmål til de døde.
Deu 18:12 For enhver som gjør slikt, er en vederstyggelighet for Herren, og for disse vederstyggelige tings skyld er det Herren din Gud driver dem bort for dig.
Dette sier alt. |
Sier alt om hva da?
Tror du jeg har tenkt å bli en dødningemaner? Faktisk synes jeg dette er et interessant program. En lærer faktisk endel om åndeverden og hvordan de onde åndene jobber. Altfor mange kristne er uvitende om disse tingene. Og jeg vil faktisk påstå at mange av disse menneskene vet mer om hva som foregår i den åndelige verden enn mange kristne. _________________ Hver den som påkaller Herrens navn, han skal bli frelst, apgj 2, 21. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Nax

|
Skrevet: Ons Mar 10, 2010 8:33 pm Tittel: |
|
|
| Iceman skrev: | | Nax skrev: |
Dette sier alt. |
Sier alt om hva da?
Tror du jeg har tenkt å bli en dødningemaner? Faktisk synes jeg dette er et interessant program. En lærer faktisk endel om åndeverden og hvordan de onde åndene jobber. Altfor mange kristne er uvitende om disse tingene. Og jeg vil faktisk påstå at mange av disse menneskene vet mer om hva som foregår i den åndelige verden enn mange kristne. |
Det sier hva Gud sier til saken.
Jeg er uansett enig at programmet er spennendes. Det samme gjelder Åndenes makt og Haunted. Jeg foretrekker da Åndenes makt og Haunted mer enn Jakten på den 6 sans og fra sjel til sjel. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Wizzard

Ble Medlem: 08 Aug 2007 Innlegg: 1531 Bosted: Sørlandet
|
Skrevet: Tir Mar 16, 2010 5:05 pm Tittel: |
|
|
| Nax skrev: | | Iceman skrev: | | Nax skrev: |
Dette sier alt. |
Sier alt om hva da?
Tror du jeg har tenkt å bli en dødningemaner? Faktisk synes jeg dette er et interessant program. En lærer faktisk endel om åndeverden og hvordan de onde åndene jobber. Altfor mange kristne er uvitende om disse tingene. Og jeg vil faktisk påstå at mange av disse menneskene vet mer om hva som foregår i den åndelige verden enn mange kristne. |
Jeg er uansett enig at programmet er spennendes. Det samme gjelder Åndenes makt og Haunted. Jeg foretrekker da Åndenes makt og Haunted mer enn Jakten på den 6 sans og fra sjel til sjel. | Hei Nax,
Det er på grunn av slike holdninger og pga at du bruker Bibelen på denne måten, at kristne er som sauer til slakt mot svarte krefter.
Man må kunne observere Guds Skaperverks mangfold uten å bli regnet som djeveldyrker mener jeg... Jesus sa at vi skulle være uskyldige som lam og listige som slanger... ikke dumme som sauer... ikke sant?
Det finnes store mangfold og store hemmeligheter som ikke er detalje-beskrevet i Bibelen.. dette er fordi slike kunnskaper ville skade de som ikke var i stand til å forvalte dem..og Bibelen er beregnet på alle..
Mystisismen i Bibelen er der, men den må pakkes ut med ervervet forstand og prøvelser av kunnskapen man finner i tro..
Holdninger som at alt åndelig er en slags satanisme slik du skriver, stopper all søken og læring for de som biter på og godtar slikt..
det skal mot til for å grave dypere.. for man vet ikke hva man finner ut... spesielt om seg selv..
Det kan ikke levnes noen tvil om Iceman som Kristen skal en bedømme etter hans innlegg i tiden jeg har vært her på JO.. og nettopp derfor er det så kult at han sier rett ut at han synes dette programmet o.l. er interessante og spennende og våger å utforske sin tro og la den møte verden slik den er i stedet for å gjemme seg bak noen så ofte misbrukte Bibelvers..
Var de tre vise menn, som tydet stjernene og fant ut betydningen av Bethlehemsstjerna, Satanister de også?
Jeg tror ikke det...  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Nax

|
Skrevet: Tir Mar 16, 2010 10:15 pm Tittel: |
|
|
| Wizzard skrev: | | Nax skrev: | | Iceman skrev: | | Nax skrev: |
Dette sier alt. |
Sier alt om hva da?
Jeg er uansett enig at programmet er spennendes. Det samme gjelder Åndenes makt og Haunted. Jeg foretrekker da Åndenes makt og Haunted mer enn Jakten på den 6 sans og fra sjel til sjel. | Hei Nax,
Det er på grunn av slike holdninger og pga at du bruker Bibelen på denne måten, at kristne er som sauer til slakt mot svarte krefter.
Man må kunne observere Guds Skaperverks mangfold uten å bli regnet som djeveldyrker mener jeg... Jesus sa at vi skulle være uskyldige som lam og listige som slanger... ikke dumme som sauer... ikke sant?
Det finnes store mangfold og store hemmeligheter som ikke er detalje-beskrevet i Bibelen.. dette er fordi slike kunnskaper ville skade de som ikke var i stand til å forvalte dem..og Bibelen er beregnet på alle..
Mystisismen i Bibelen er der, men den må pakkes ut med ervervet forstand og prøvelser av kunnskapen man finner i tro..
Holdninger som at alt åndelig er en slags satanisme slik du skriver, stopper all søken og læring for de som biter på og godtar slikt..
det skal mot til for å grave dypere.. for man vet ikke hva man finner ut... spesielt om seg selv..
Det kan ikke levnes noen tvil om Iceman som Kristen skal en bedømme etter hans innlegg i tiden jeg har vært her på JO.. og nettopp derfor er det så kult at han sier rett ut at han synes dette programmet o.l. er interessante og spennende og våger å utforske sin tro og la den møte verden slik den er i stedet for å gjemme seg bak noen så ofte misbrukte Bibelvers..
Var de tre vise menn, som tydet stjernene og fant ut betydningen av Bethlehemsstjerna, Satanister de også?
Jeg tror ikke det...  |
Når har jeg sagt at noen er satanister? Det eneste jeg har sagt/sitert er hva Gud sier til saken, men alikevel så skjønner jeg det at andre kommer til tro ifra å ha vært medlem av spiritisme eller lignende.
Jeg sa også at blant annet Åndenes makt og Haunted er spennendes programmer spesielt Haunted fordi der så har kristendommen vært inne i bildet noen ganger og hjulpet til. De som har søkt Gud har fått oppleve Ham igjennom prøvelser . |
|
| Til Toppen |
|
 |
Wizzard

Ble Medlem: 08 Aug 2007 Innlegg: 1531 Bosted: Sørlandet
|
Skrevet: Tir Mar 16, 2010 10:54 pm Tittel: |
|
|
hei nax,
å bruke et bibelsitat i en bestemt kontekst som dette for så å si at dette sier Gud er mildest talt misvisende..
hva med de tre vise menn...
jesus seier på korset..
nåden som frigjør oss fra lovens slaveri og tusenvis av andre ting som tyder på at det er feil å bruke dette sitatet i denne sammenhengen?
dette er hva Gud mener dette sitatet skal bety og brukes til sier du?
dette er din tolkning om hva dette betyr.. og du dro det frem I DENNE SAMMENHENGEN og sier "dette sier Gud"
og så går du helt motsatt vei, mot din egen tro og sier at du liker disse programmene du mener at Gud som vi tjener og tror på syns er en vederstyggelighet???
skjønner ikke hva du mener.. men er vel ganske uforståelig selv i blant.. derfor regner jeg med at du vil frem til noe jeg ikke ser eller forstår..
kan du forklare? måten du brukte dette bibelsitatet fikk både meg og iceman og sikkert flere til å oppfatte at man ikke måtte se på slike programmer etter din og Faderens oppfatning..  |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
© 1996-2010
|
|
Jesus Online
|
Hillsong United til Oslo Kristne Senter!
|
Hillsong United fra Australia er på Europaturne, og tirsdag 8. juni er Oslo Kristne Senter privilegerte av å kunne være vertskap når Oslo er stoppested på turneen!
|
|
Pinse: Turn your radio on
|
En av sangene til Country-artisten Randy Travis begynner slik: Everybody is a radio receiver (Alle mennesker er radio-mottakere) Og det er et veldig bra bilde på menneskets ånd. Mennesker består jo av ånd, sjel og legeme.
|
|
Tro, håp, be og ta imot
|
Vi har noe som blir kaldt trosforkynnelse. Der blir det ofte forkynt at vi skal ha god helse og ha masse penger, til enhver tid. Også blir det bråk da med en del konservative mennesker. Penger er jo ikke lykken til noe som helst. Nei vel?
|
|
Gud – Jumalla – Mungo - Allah
|
Her hjemme og i vesten har det nå i årevis pågått en debatt om Allah og Gud er den samme. Dette er en meningsløs diskusjon, så fremt man ikke jobber med å nå arabisktalende mennesker med evangeliet. Da har man nemlig ikke råd til å bomme i en så viktig sak.
|
|
Mail-kontoer hos Jesus Online
|
Leverandøren av Jesus Online`s webmail-tjeneste kom i skade for å slette alle kontoene. Denne leverandøren vil bli byttet ut.
Dersom du ønsker å beholde din epost-konto hos oss må du fylle ut dette skjemaet.
|
|
Feilretting pågår
|
Feilretting pågår. Snart vil de fleste tjenester på Jesus Online fungere som normalt igjen. Vi beklager ulempene dette medfører for våre brukere.
|
|
Du har skaperkraft!
|
Gud skapte oss i sitt bilde, og det betyr at vi ligner på vår skaper. Ikke først og fremst av utseende, men av egenskaper. Og hva kjennetegner en skaper?
|
|
Joel Osteen: Ditt beste liv er nå
|
 Nå ditt fulle potensial i dag! La Joel Osteen vise deg hvordan du kan forbedre livet ditt og hjelpe deg til å oppleve seier, glede og tilfredsstillelse - hver dag!
|
|
Bildeandakt: Når dere biter og glefser
|
|
Men når dere biter og glefser etter hverandre, så pass dere, så dere ikke ødelegger hverandre! (Galaterbrevet 5, 15)
|
|