Jesus Online fellesskap :: Virtuelt fellesskap med Jesus i sentrum (1996-2010) |
|
Jesus Online
|
Kraften i Hans nærvær
|
|
Nå skal jeg dele med dere et fantastisk vitnesbyrd jeg fikk høre, for en stund siden. Det er et gripende vitnesbyrd om en ung jente som var svært syk, men som ble mirakuløst helbredet på grunn av ”Kraften i Hans nærvær”. Les mer!
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Nax

Ble Medlem: 25 Jan 2008 Innlegg: 420 Bosted: Sørlandet
|
Skrevet: Fre Mar 12, 2010 6:16 pm Tittel: Når det gjelder valg |
|
|
Jeg har tenkt litt på når det kommer til valg av kjæreste så er det jo kanskje viktig når man er kristen at man velger en kjæreste som også er kristen. Selv om jeg mener selv at det ikke har noe som helst å si så lenge man er glad i hverandre og respekterer hverandre.
Hva mener dere? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Blåfugl

Ble Medlem: 06 Mar 2010 Innlegg: 131
|
Skrevet: Fre Mar 12, 2010 6:24 pm Tittel: |
|
|
Jeg har hatt kjærester som ikke var kristne. Ja, siden jeg skriver "hatt" skjønner dere kanskje hvordan det gikk?
Jeg ble forlovet med en som var oppvokst som pinsevenn og følte virkelig at dette skulle forandre alt. Han var imidlertid ikke aktiv eller personlig troende, og vi delte ikke noe gudsliv. Det var hardt og nå er jeg glad for at vi ikke er sammen lenger.
Så møtte jeg en ordentlig, voksen mann. Han var ikke kristen, men jeg fortalte ham om min tro og at den var viktigere enn noe. Jeg var veldig klar på at min tro er personlig, at jeg ikke deler mange av de synene som gir kristendommen et negativt inntrykk og at kjærligheten står i fokus.
En måned etter var han frelst og vi deler nå et gudsliv. Selv om jeg føler at jeg går litt foran og veileder ham en del i troen, så gleder jeg meg til å dele livet med en mann som også deler min tro.
Men det handler absolutt om respekt, åpenhet og kjærlighet. Min søster er kristen og gift med en ateist. Han er imidlertid veldig åpen og veldig respektfull ovenfor vår tro, og de har det beste ekteskapet jeg vet om. _________________ μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη |
|
| Til Toppen |
|
 |
Nax

|
Skrevet: Fre Apr 02, 2010 4:16 pm Tittel: |
|
|
| Blåfugl skrev: | Jeg har hatt kjærester som ikke var kristne. Ja, siden jeg skriver "hatt" skjønner dere kanskje hvordan det gikk?
Jeg ble forlovet med en som var oppvokst som pinsevenn og følte virkelig at dette skulle forandre alt. Han var imidlertid ikke aktiv eller personlig troende, og vi delte ikke noe gudsliv. Det var hardt og nå er jeg glad for at vi ikke er sammen lenger.
Så møtte jeg en ordentlig, voksen mann. Han var ikke kristen, men jeg fortalte ham om min tro og at den var viktigere enn noe. Jeg var veldig klar på at min tro er personlig, at jeg ikke deler mange av de synene som gir kristendommen et negativt inntrykk og at kjærligheten står i fokus.
En måned etter var han frelst og vi deler nå et gudsliv. Selv om jeg føler at jeg går litt foran og veileder ham en del i troen, så gleder jeg meg til å dele livet med en mann som også deler min tro.
Men det handler absolutt om respekt, åpenhet og kjærlighet. Min søster er kristen og gift med en ateist. Han er imidlertid veldig åpen og veldig respektfull ovenfor vår tro, og de har det beste ekteskapet jeg vet om. |
Jeg lot det gå en stund før jeg svarte selv igjen her for å se om noen skulle engasjere seg i temaet, men jeg får skrive igjen da.
Det er bra at dere deler troen nå da, blåfugl og det er fint at din søster har et bra ekteskap. Jeg bare tenker at hva hvis man finner ei kjempe flott partner og alt funker bortsett ifra relgion og at dette blir grunnen til at det ikke funker. Hva da? . Er det bare ikke den rette partneren alikevel for deg da? Har tenkt en del på dette.
Jeg tenker også at jeg aldri ville gitt opp Gud for noen jente hvis det ble det om å gjøre. Mennesker kan ikke frelse, men det kan Gud.
Tror at det siste der passa veldig godt inn  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Iceman

Ble Medlem: 05 Sep 2006 Innlegg: 2463 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Fre Apr 02, 2010 4:59 pm Tittel: |
|
|
Bibelen sier at vi ikke skal gå i spann med dem som ikke tror. Hvis han/hun ikke er frelst, kommer dere til å trekke i forskjellige retninger. Så mitt råd er nok at det er best å gifte seg med en troende. _________________ Hver den som påkaller Herrens navn, han skal bli frelst, apgj 2, 21. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Nax

|
Skrevet: Fre Apr 02, 2010 5:17 pm Tittel: |
|
|
| Iceman skrev: | | Bibelen sier at vi ikke skal gå i spann med dem som ikke tror. Hvis han/hun ikke er frelst, kommer dere til å trekke i forskjellige retninger. Så mitt råd er nok at det er best å gifte seg med en troende. |
Ja, Bibelen sier det, men alikevel så går mange i lag med dem som ikke tror. Betyr dette at man ikke kan ha venner som ikke tror?
Alikevel så er det en del som er gifte som er kristen/ikke-kristen.
Bra du kommer med råd, Iceman. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Iceman

|
Skrevet: Fre Apr 02, 2010 6:59 pm Tittel: |
|
|
| Nax skrev: | | Iceman skrev: | | Bibelen sier at vi ikke skal gå i spann med dem som ikke tror. Hvis han/hun ikke er frelst, kommer dere til å trekke i forskjellige retninger. Så mitt råd er nok at det er best å gifte seg med en troende. |
Ja, Bibelen sier det, men alikevel så går mange i lag med dem som ikke tror. Betyr dette at man ikke kan ha venner som ikke tror?
Alikevel så er det en del som er gifte som er kristen/ikke-kristen.
Bra du kommer med råd, Iceman. |
Hei Nax, Nei, det betyr ikke at vi ikke kan ha venner som ikke tror. Faktisk så mener jeg at troende er altfor mye sammen men troende. Men ved valg av ektefelle så mener jeg at det er viktig å velge en troende. _________________ Hver den som påkaller Herrens navn, han skal bli frelst, apgj 2, 21. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Blåfugl

|
Skrevet: Fre Apr 02, 2010 7:35 pm Tittel: |
|
|
| Nax skrev: | | Jeg bare tenker at hva hvis man finner ei kjempe flott partner og alt funker bortsett ifra relgion og at dette blir grunnen til at det ikke funker. Hva da? . Er det bare ikke den rette partneren alikevel for deg da? Har tenkt en del på dette. |
Jeg er av den mening at om et forhold har et problem, uansett natur, så har man valget mellom å leve med det eller avslutte forholdet. Kan man ikke jobbe seg gjennom det, fortjener begge parter å finne en som klarer det.
| Iceman skrev: |
Hei Nax, Nei, det betyr ikke at vi ikke kan ha venner som ikke tror. Men ved valg av ektefelle så mener jeg at det er viktig å velge en troende. |
Venner blir ofte ektefeller etterhvert Og jeg har det veldig mye bedre med ham jeg turte å ta sjansen på tross troen, som i og for seg fikk et veldig godt resultat, enn med han som allerede var troende, men ikke levende, kristen. _________________ μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη |
|
| Til Toppen |
|
 |
Nax

|
Skrevet: Fre Apr 02, 2010 10:49 pm Tittel: |
|
|
| Blåfugl skrev: | | Nax skrev: | | Jeg bare tenker at hva hvis man finner ei kjempe flott partner og alt funker bortsett ifra relgion og at dette blir grunnen til at det ikke funker. Hva da? . Er det bare ikke den rette partneren alikevel for deg da? Har tenkt en del på dette. |
Jeg er av den mening at om et forhold har et problem, uansett natur, så har man valget mellom å leve med det eller avslutte forholdet. Kan man ikke jobbe seg gjennom det, fortjener begge parter å finne en som klarer det.
Hei Nax, Nei, det betyr ikke at vi ikke kan ha venner som ikke tror. Men ved valg av ektefelle så mener jeg at det er viktig å velge en troende. |
Venner blir ofte ektefeller etterhvert Og jeg har det veldig mye bedre med ham jeg turte å ta sjansen på tross troen, som i og for seg fikk et veldig godt resultat, enn med han som allerede var troende, men ikke levende, kristen. |
I agree  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Iceman

|
Skrevet: Fre Apr 02, 2010 11:12 pm Tittel: |
|
|
| Blåfugl skrev: |
Venner blir ofte ektefeller etterhvert Og jeg har det veldig mye bedre med ham jeg turte å ta sjansen på tross troen, som i og for seg fikk et veldig godt resultat, enn med han som allerede var troende, men ikke levende, kristen. |
Ditt tilfelle tror jeg er mer unntaken enn regelen, jeg kjenner til flere tilfeller der troende har giftet seg med ikke-troende, det fungerte ikke for noen av dem. _________________ Hver den som påkaller Herrens navn, han skal bli frelst, apgj 2, 21. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Blåfugl

|
Skrevet: Lør Apr 03, 2010 1:32 am Tittel: |
|
|
Ditt tilfelle tror jeg er mer unntaken enn regelen, jeg kjenner til flere tilfeller der troende har giftet seg med ikke-troende, det fungerte ikke for noen av dem. |
Vel, det gjør jeg også. Jeg kjenner også flere kristne par det ikke har fungert for også, så det er i så fall ikke bare jeg som bekrefter "regelen" din. Kjenner også "blanda" par det funker for. Derfor tror jeg det har utrolig lite med troen i seg selv å gjøre, men det faktum at man ikke klarer å kommunisere og jobbe seg gjennom forskjellene.
Sist gang jeg leste statisktikk, var skilsmissetallene på 50% generelt, og 60% blant kristne! Så jeg tror ikke noe på at å være kristen gjør forholdet så mye enklere.
Det jeg liker veldig godt er at Gud (gjennom Paulus) faktisk har en egen del i Bibelen dedikert til "blandede" ekteskap, og at det står at den kristne ikke skal være den som gir seg  _________________ μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
© 1996-2010
|
|
Jesus Online
|
Hillsong United til Oslo Kristne Senter!
|
Hillsong United fra Australia er på Europaturne, og tirsdag 8. juni er Oslo Kristne Senter privilegerte av å kunne være vertskap når Oslo er stoppested på turneen!
|
|
Pinse: Turn your radio on
|
En av sangene til Country-artisten Randy Travis begynner slik: Everybody is a radio receiver (Alle mennesker er radio-mottakere) Og det er et veldig bra bilde på menneskets ånd. Mennesker består jo av ånd, sjel og legeme.
|
|
Tro, håp, be og ta imot
|
Vi har noe som blir kaldt trosforkynnelse. Der blir det ofte forkynt at vi skal ha god helse og ha masse penger, til enhver tid. Også blir det bråk da med en del konservative mennesker. Penger er jo ikke lykken til noe som helst. Nei vel?
|
|
Gud – Jumalla – Mungo - Allah
|
Her hjemme og i vesten har det nå i årevis pågått en debatt om Allah og Gud er den samme. Dette er en meningsløs diskusjon, så fremt man ikke jobber med å nå arabisktalende mennesker med evangeliet. Da har man nemlig ikke råd til å bomme i en så viktig sak.
|
|
Mail-kontoer hos Jesus Online
|
Leverandøren av Jesus Online`s webmail-tjeneste kom i skade for å slette alle kontoene. Denne leverandøren vil bli byttet ut.
Dersom du ønsker å beholde din epost-konto hos oss må du fylle ut dette skjemaet.
|
|
Feilretting pågår
|
Feilretting pågår. Snart vil de fleste tjenester på Jesus Online fungere som normalt igjen. Vi beklager ulempene dette medfører for våre brukere.
|
|
Du har skaperkraft!
|
Gud skapte oss i sitt bilde, og det betyr at vi ligner på vår skaper. Ikke først og fremst av utseende, men av egenskaper. Og hva kjennetegner en skaper?
|
|
Joel Osteen: Ditt beste liv er nå
|
 Nå ditt fulle potensial i dag! La Joel Osteen vise deg hvordan du kan forbedre livet ditt og hjelpe deg til å oppleve seier, glede og tilfredsstillelse - hver dag!
|
|
Bildeandakt: Når dere biter og glefser
|
|
Men når dere biter og glefser etter hverandre, så pass dere, så dere ikke ødelegger hverandre! (Galaterbrevet 5, 15)
|
|